Matplaneta

Małe dzieci mają otwarte i chłonne umysły. Jeśli pozwolimy im na poszukiwania i odkrywanie świata „po swojemu” to każde jest w stanie zrozumieć reguły matematyki

~ Prof. Manfred Spitzer

Matplaneta to miejsce, w którym świeże i kreatywne umysły dzieci dostają wyzwania, które w zorganizowany i ustrukturyzowany sposób pozwalają im się rozwijać. Dzieci uczą się matematyki i logiki, ale nie w sposób szkolny – poznają je przez rozwiązywanie problemów, doświadczając tego, że te dwie nauki są właśnie po to – aby rozwiązywać problemy. W szkole dzieci często uczą się na sucho, nie mając odniesienia do rzeczywistej sytuacji, co powoduje, że tak nauka sprawia im trudności.

A wiemy to z doświadczenia – nie ma dzieci, które nie lubią matematyki. Jest natomiast wiele, które zostały do niej zniechęcone.

W dzisiejszym świecie umiejętności matematyczne są podstawą, bez której trudno wyobrazić sobie sukces nie tylko w zawodzie inżyniera, czy księgowego, ale także tych, które jeszcze niedawno w ogóle z matematyką się nie wiązały. Dość powiedzieć, że najbardziej poszukiwani prawnicy, to ci, którzy świetnie znają się na liczbach, podobnie architekci, czy lekarze, biolodzy, czy psychologowie.

Dzięki naszym metodom, dzieci uczą się matematyki szybciej i lepiej – sześciolatkowie dodają ułamki, ośmiolatkowie przerabiają geometrię i koncepcję liczb zespolonych – a wiedzę tę przyswajają zupełnie intuicyjnie, przez jej aplikację do rozwiązania zadanych przez nauczycieli problemów.

Zajęcia z programowania komputerowego to nauka kolejnej umiejętności, którą traktujemy jak narzędzie do nauki myślenia. Uczymy sztuki skutecznej komunikacji z komputerem, tworzenia własnych aplikacji i gier.

Komunikacja z komputerem uczy skrajnej logiki, komputer nie wykona żadnej czynności, dopóki mu bardzo dokładnie i logicznie nie wytłumaczymy , o co nam chodzi i do tego w języku zrozumiałym dla niego. Dzieci tworzą własne autorskie programy, w czym je wspomagamy merytorycznie, jak również dając do dyspozycji świetnie wyposażone nowoczesne sale komputerowe.