Nasi nauczyciele

Małe dzieci mają otwarte i chłonne umysły. Jeśli pozwolimy im na poszukiwania i odkrywanie świata „po swojemu” to każde jest w stanie zrozumieć reguły matematyki

~ Prof. Manfred Spitzer

Nasi nauczyciele to dla nas największa wartość. Znajdujemy ludzi, którzy chcą, potrafią i lubią dzielić się swoją wiedzą z dziećmi. A nie jest to umiejętność powszechna.

Nauczyciel na naszych zajęciach jest moderatorem prowadzącym grupę przez problemy ilustrujące koncepcje matematyczne omawiane w trakcie zajęć. Jego rolą nie jest wyłożenie tematu, nie wolno mu przekazywać wiedzy metodą podawczą. To dzieci mają myśleć i dochodzić do rozwiązań (sprzyjają temu specjalnie opracowane zadania), a nauczyciel ma być przewodnikiem i osobą, która zachęca grupę do mierzenia się z problemem.

Taka rola w grupie dzieci nie jest łatwa. Dlatego dużą wagę przykładamy do rekrutacji i szkolenia nauczycieli. Nasz proces rekrutacyjny, poza rozmową wstępną i weryfikacją wykształcenia, obejmuje również obserwację lekcji prowadzonych przez doświadczonego nauczyciela Matplanety, a następnie poprowadzenie ocenianej lekcji próbnej.

Dopiero wtedy jesteśmy w stanie ocenić potencjał nauczyciela, który zostaje przeszkolony w zakresie metodyki prowadzenia zajęć.